آموزشگاه موسیقی شَه‌تار

آواز پاپ/جز

موسیقی پاپ

آواز پاپ به نوعی از خوانندگی گفته می‌شود که در چارچوب موسیقی پاپ اجرا شود. این نوع موسیقی در مقابل آواز محلی و کلاسیک قرار می‌گیرد و به گونه‌ای طراحی شده است که برای همه جالب باشد.

آواز پاپ بیش از دیگر آوازها انعطاف دارد و ضرباهنگ و ملودی بخش‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهند. شاید به نظر شما معنا و مفهوم در این گونه آواز کم‌رنگ‌تر باشد که باید گفت یکی از خصوصیات آن است و بیشتر جنبه‌ی تجاری دارد.

گروه‌های بزرگی در این زمینه فعالیت می‌کنند و با توجه به ملودی‌های متنوع، مردم نیز از این سبک به خوبی استقبال کرده اند و جایگاه خوبی در بین هنردوستان پیدا کرده است.

موسیقی پاپ در بین جوامع مختلف به موسیقی ای معروف است که اکثر انسان‌ها از شنیدن آن لذت می‌برند. از همین رو بسیاری از کسانی که قصد دارند تا خواننده شوند، به خوانندگی پاپ روی می‌آورند.

سبک موسیقی پاپ در مقابل سبک موسیقی کلاسیک و فولک است و تفاوت‌های آشکاری دارد. اما سبک پاپ بیش از هر سبک موسیقیایی دیگری، انعطاف پذیر است.

که در اصل به معنی موسیقی عامه‌پسند (popular) می‌باشد یک سبک از موسیقی عامه‌پسند است. و معمولاً در مقابل موسیقی کلاسیک و فولک (محلی)و موسیقی درام تکنو قرار می‌گیرد و از آن‌ها متمایز است. با این حال هنرمندان این سبک در سبک‌های ترنس، هاوس، مَش آپ، ریمیکس، موسیقی الکترونیک، راک، هیپ‌هاپ، دنس، ریتم اند بلوز (R&B) و کانتری هم می‌توانند فعالیت داشته باشند و این باعث می‌شود که تبدیل به سبکی انعطاف‌پذیر شود. شاخه‌های زیادی مانند موزیک ترنس، هاوس، هارد ترنس و… از سبک پاپ سر چشمه گرفته می‌شود.

تفاوت‌های آواز کلاسیک  و آواز پاپ

چارچوب آواز کلاسیک مشخص است و شما با شناخت و تمرین می‌توانید آواز‌های کلاسیک را تشخیص دهید. در حالی که برای آواز پاپ تعریف مشخصی نمی‌توان ارائه داد. در آواز پاپ همواره ممکن است یک قطعه‌ی جدید خلق شود و مورد پسند عامه‌ی مردم نیز باشد.

قدمت موسیقی کلاسیک نیز همان گونه که از نامش پیداست بیشتر از پاپ است.

اشتراک گذاری

رزرو نوبت